Blijf zelf eigenaar van jouw eigen leerproces...

Trainen  |  Coachen  |  Communiceren

Coach 'on-site'

Werk jij vanuit de ‘binnendienst’ met klanten? Spreek je met hen op kantoor of doe je dat meestal telefonisch? En zeg eens eerlijk: heb jij soms ook wel eens het gevoel dat het gesprek niet helemaal verliep zoals je het wilde? Dat je er meer uit had kunnen halen?

Dan heb ik goed nieuws voor je!


Trainen aan het bureau

Speciaal voor jou en jouw collega’s heb ik een training ontwikkeld die je bij jou op kantoor kunt volgen. Je hoeft er de deur niet voor uit. Coach 'on-site’ is een interactieve kennismaking met jezelf en hoe je kunt kijken naar ‘de ander’, de klant. Een training die je de eerste uitgangspunten biedt waarmee je jouw vaardigheden in communiceren gaat versterken. Een compacte training die het begin vormt van jouw verdere persoonlijke ontwikkeling.


8-step communicatiemodel

In deze op NLP gebaseerde Coach 'on-site’ wordt aan elk van de acht stappen uit het communicatiemodel van Gene Early aandacht besteed. En dat vanaf jouw eigen werkplek! En denk nu niet “dat wordt zitten en luisteren”: nee, jij moet ‘aan de bak’ met jezelf én de klant. Ik heb een aantal oefeningen voor je, waarmee je de theorie die ik je zal bijbrengen bij jezelf en de klant kunt ontdekken en in de praktijk kunt toetsen. Werken en leren tegelijk. Het kan niet efficiënter!


Vaardigheden

Jij gaat met maximaal nog één collega op speelse wijze op zoek naar je eigen vaardigheden en leer je kijken naar de (interne of externe) klant. Het aantal deelnemers is gelimiteerd om in korte tijd intensief en resultaatgericht te kunnen werken. Voorafgaand aan de training zal ik mij verdiepen in het werk dat je doet en de branche waarin je werkt. Ook zal ik kijken naar het type klant waarmee je veelal contact hebt. Met dat beeld wil ik met jou aan de slag.


NLP als basis

Na een korte introductie en uitleg over de werkwijze die we zullen volgen, vertel ik je over wat NLP voor mij heeft betekend en wat het jou kan brengen. Ik ga je ook uitleggen, wat het 8-step communicatiemodel inhoudt en welk effect dat op je heeft als je dit model in het gesprek met de klant hanteert.


Observatie en tips


Aansluitend ga je oefenen. Dat doe je door gewoon je werk te doen, terwijl ik naast je zit en observeer. Aan de telefoon, of in gesprek met de klant op kantoor ga je proberen de uitgangs-punten die je leerde uit ons startgesprek in de praktijk te brengen. Na elk gesprek volgt een korte evaluatie met tips. Dat doen we aan het bureau of op een rustige plek op kantoor als  er rond jouw werkplek collega’s zitten. Het is immers jouw training!


Theorie en praktijk

Stap voor stap gaan we dieper in op de aspecten uit het 8-step communicatiemodel en leer je in de praktijk welke effecten dit biedt. Theorie en praktijk wisselen elkaar af gedurende de dag. In de lunchpauze kun je die tijd vrij besteden om ‘even los te komen’ of samen met mij wat te eten. Aan het eind van de middag is er een evaluatie en geef ik je feedback op jouw vorderingen.


Huiswerk

Je krijgt ‘huiswerk’ mee om thuis uit te werken. Volgt een collega van je de Coach 'on-site’ gelijktijdig met jou, dan kun je overwegen om samen de opgedragen taken uit te voeren. Dat is aan jou en moeten jullie zelf organiseren.


Feedback

Binnen een termijn van vier tot zes weken volgt nog een halve dag trainen. De datum daarvoor spreken wij aan het eind van de eerste dag met elkaar af. Dit laatste dagdeel wordt besteed aan het bespreken van het ‘huiswerk’. Bovendien wil ik je nog wat meer verdieping bieden en gaan we aan de slag met een laatste intensieve oefening. Ook weer bij jou op kantoor. Tot slot geef ik jou feedback op de ontwikkeling na anderhalve dag trainen. Daarna is het aan jou om verder te gaan met de mooie ontdekkingstocht die voor je ligt.


Investering en aanmelding

De investering voor deze module Coach 'on-site' is opgenomen bij 'Tarieven' elders op de site. Aanmelden kan via het contactformulier. Binnen enkele dagen zal ik je mailen of bellen voor verdere afstemming. Het formulier is ook bedoeld voor eventuele vragen.